Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  25 26 27 28 29 30 1
  2 3 4 5 6 7 8
  9 10 11 12 13 14 15
  16 17 18 19 20 21 22
  23 24 25 26 27 28 29
  30 31 1 2 3 4 5

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Warszawa będzie miała jeden z najdłuższych mostów pieszo-rowerowy na świecie

Inwestycję zapowiedział w czwartek 11 marca Prezydent Miasta Rafał Trzaskowski. Projekt mostu jest już gotowy, a pozwolenie na budowę prawomocne. Powstanie on na wysokości ul. Karowej na lewym brzegu i ul. Okrzei na prawym brzegu. Połączy więc, słynne jako dobrze zorganizowane miejsce sprzyjające rekreacji, Bulwary Wiślane z mniej zagospodarowanym praskim brzegiem Wisły. Dzięki temu komunikacja pomiędzy obydwoma brzegami będzie łatwiejsza – dotychczasowa przeprawa mostem Śląsko-Dąbrowskim była bowiem dla pieszych trudno dostępna. Budowa nowej przeprawy poprawi też komfort jazdy rowerzystom, którzy nareszcie zyskają wygodną trasę, z dala od ruchu samochodowego.
Konstrukcja ma mieć długość ok. 500 m., co uczyni ją najdłuższą na świecie przeprawą przeznaczoną tylko dla pieszych i rowerzystów. Szerokość mostu będzie natomiast zmienna – od 6,9 m. w najwęższym punkcie do 16,3 m. nad nurtem rzeki.

– Decyzja o budowie tego mostu to dla mnie symboliczny moment. Ta inwestycja idealnie oddaję wizję Warszawy, w którą wierzę. Miasta, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, a teraz – dzięki zmianom, które już rozpoczęliśmy – stanie się idealnym miejscem do życia – podkreślił Rafał Trzaskowski. – Ta inwestycja będzie najciekawszą architektonicznie przeprawą w stolicy. Z podobnych konstrukcji słyną inne miasta na świecie – warto wspomnieć choćby Millenium Bridge w Londynie czy szereg ikonicznych przepraw w nadrzecznym parku Madrid Rio – dodał.

 

Nowa, unikalna przeprawa

Jak podkreślił Prezydent stolicy, budowa nowego mostu dostarczy również korzyści rewitalizującej się właśnie Pradze. Warszawska dzielnica dzięki temu przybliży się do centrum miasta oraz zyska wygodne połączenie z kampusem uniwersyteckim na Powiślu. Ciąg ulic Okrzei i Ząbkowskiej po otwarciu nowego mostu może stać się więc praskim odpowiednikiem Traktu Królewskiego, dostarczając komfortową trasę prowadzącą w kierunku Bulwarów Wiślanych i Krakowskiego Przedmieścia.

Warszawa potrzebuje nowych, pięknych przepraw przez rzekę. A ta przeznaczona jedynie dla pieszych i cyklistów będzie naprawdę unikalna, tym bardziej że wyłoniony w konkursie projekt wpisuje się, w pejzaż miasta i będzie jego rozpoznawalnym fragmentem. Realizacja projektu mostu pieszo-rowerowego, teraz gdy powinniśmy jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu to świetny pomysł – zaznaczyła Ewa Malinowska-Grupińska, przewodnicząca Rady m. st. Warszawy.

W stołecznym budżecie na zapowiedzianą przez Prezydenta Miasta inwestycję ma zostać przeznaczone ok. 180 mln zł. Na te koszty, oprócz samej konstrukcji obiektu, złoży się m.in. budowa ścieżek, chodników, ramp, oświetlenia, odwodnienia. Ponadto kosztorys zakłada koszt nieprzewidzianych robót. Planowany czas budowy mostu to 2-3 lata.
 


Źródło: KRN.pl,  
15.03.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Małe miasta mniej ucierpiały podczas pandemii
Wiadomość
Małe miasta mniej ucierpiały podczas pandemii