Używamy plików cookies i podobnych technologii, by ułatwić korzystanie z naszych portali internetowych. Brak zmiany ustawień przeglądarki będzie oznaczał na to zgodę.
Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  31 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10 11 12 13
  14 15 16 17 18 19 20
  21 22 23 24 25 26 27
  28 29 30 1 2 3 4

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Które miasta w Polsce są najbardziej przyjazne kierowcom?

Laureatem tegorocznej edycji rankingu miast przyjaznych kierowcom przygotowanego przez serwis Oponeo we współpracy z aplikacją Yanosik w kategorii pow. 300 tys. mieszkańców po raz trzeci został Lublin z wynikiem 44 pkt. Zaraz za nim na podium uplasował Kraków, który w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem awansował z przedostatniego miejsca, a także Łódź oraz Gdańsk ex aequo z wynikiem 40 pkt. Listę wszystkich największych miast zamyka natomiast Bydgoszcz z 28 pkt.

Z kolei pierwsze miejsce w kategorii od 180 do 300 tys. należy do Częstochowy, która uzyskała aż 49 pkt. Tym samym wyprzedziła ona zeszłorocznego laureata – Gliwice, które znalazły się w tym roku na drugim miejscu, uzyskując w rankingu 44 pkt. Podium zamyka Sosnowiec z 43 punktami. Najgorszy wynik w tej kategorii uzyskał natomiast Toruń – 21 pkt.

 

Najwygodniej parkuje się w Szczecinie, Łodzi oraz Sosnowcu

Wśród kryteriów znalazło się m.in. parkowanie. Oceniano wysokość opłat, dostępne abonamenty oraz infrastrukturę Park&Ride. Pod tym względem spośród dużych miast najlepiej prezentują się Szczecin i Łódź, natomiast wśród średnich miast palmę pierwszeństwa dzierży Sosnowiec, który jako jedyny nie ma strefy płatnego parkowania.

Istotnym parametrem podczas oceniania miast była też liczba kolizji, jaka w ubiegłym roku przypadła na 1000 mieszkańców. W kategorii miast powyżej 300 tys. mieszkańców drugi rok z rzędu zwyciężył Wrocław, z tak samo dobrym wynikiem – ok. 7 kolizji drogowych na 1000 osób. Natomiast wśród miast liczących do 300 tys. mieszkańców najlepszy był Radom – w ubiegłym roku zgłoszono tam zaledwie 5,9 kolizji w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.

 

Najdrożej jeździło się w Warszawie

Wzięto pod lupę także ceny paliw. Wśród dużych miast najniższe ceny oferowała Łódź – zaledwie 4,39 zł za litr PB, 4,37 zł za ON, a 2,03 zł za LPG – za co otrzymała komplet 9 pkt. Najdrożej było natomiast w Warszawie – cena paliwa w stolicy wynosiła 4,59 za litr PB, ON – 4,62 zł, a LPG – 2,19 zł. Tymczasem w kategorii miast liczących od 180 do 300 tys. mieszkańców zwyciężył Sosnowiec – za PB trzeba tam było zapłacić 4,33 zł, za ON 4,32 zł, a za LPG – 2 zł.

Korki to nieodłączny element miejskiego krajobrazu, jednak kierowcom potrafią skutecznie utrudnić życie. Nic więc dziwnego, że miasta rywalizowały w rankingu również pod tym względem. Okazało się, że spośród dużych miast najmniejsze zatory dokuczają użytkownikom ulic Warszawy. Stolicy depcze też po piętach zeszłoroczny laureat – Lublin. W kategorii średnich miast z najmniejszymi korkami mierzą się kierowcy poruszający się po Katowicach.

 

Ocenie podlegały różne szczegółowe parametry

Ocenie poddano także koszt sezonowej wymiany opon. Jeśli chodzi o duże miasta, najtaniej było w Lublinie (21,22 zł). Spośród średnich miast najlepiej wypadł Radom (18,25 zł). Oprócz tego miasta mogły zyskać również punkty za wysokość kosztów OC oraz infrastrukturę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, a nawet dostępność systemu carsharingowego. 


Źródło: KRN.pl,  
28.06.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Obiekty turystyczne z bardzo niskim obłożeniem w I kwartale 2021 r.
Wiadomość
Obiekty turystyczne z bardzo niskim obłożeniem w I kwartale 2021 r.