Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  25 26 27 28 29 30 1
  2 3 4 5 6 7 8
  9 10 11 12 13 14 15
  16 17 18 19 20 21 22
  23 24 25 26 27 28 29
  30 31 1 2 3 4 5

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Branża nieruchomości wykorzysta potencjał sztucznej inteligencji. W jaki sposób?

Zamiast agenta nieruchomości rozmowa z agentem AI

 
Serwis Gratka specjalizujący się m.in. w sprzedaży domów i mieszkań oraz wyszukiwarka nieruchomości Morizon staną się pionierami wśród systemów wykorzystujących sztuczną inteligencję (AI). Innowacyjna technologia GPT, która już zasłynęła dzięki popularnemu botowi ChatGPT, umożliwi użytkownikom bardziej efektywne wyszukiwanie mieszkania czy też domu. Wprowadzając nieskomplikowane zapytania, będziemy mogli odbyć konsultację na takiej samej zasadzie, jakbyśmy rozmawiali z prawdziwym pośrednikiem nieruchomości.
 
Algorytmy, które poradzą sobie z analizą kontekstu zdań, błyskawicznie przeszukają oferty dostępne w serwisach, dostarczając spersonalizowane propozycje nieruchomości. Co więcej, w poszukiwaniach zostaną uwzględnione takie parametry, jak cena, metraż, liczba pokoi, lokalizacja czy też dodatkowe udogodnienia. Na tym jednak nie koniec. Z cyfrowym agentem nieruchomości będzie można nie tylko chatować, ale także rozmawiać, używając ikony mikrofonu.
 
– Wprowadzenie wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku. Technologia ta umożliwia łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie nieruchomości, które spełniają indywidualne kryteria i preferencje klientów, czyniąc proces poszukiwań bardziej efektywnym – mówi Michał Jaskólski, wiceprezes w Grupie Morizon-Gratka.
 

Sztuczna inteligencja wspiera branżę nieruchomości w wielu aspektach

 
Sztuczna inteligencja zaczyna gościć już niemal we wszystkich branżach i w każdym biznesie. Według najnowszych badań Accenture 73 proc. firm przedkłada AI nad inne cyfrowe inwestycje. Dobrym przykładem jest tutaj przedsiębiorstwo Archicom. Deweloper zaangażował sztuczną inteligencję do stworzenia projektu jednego z kolejnych etapów budowy apartamentów we Wrocławiu. AI wygenerowała wizualizację osiedla, co pomogło w lepszym wyobrażeniu przyszłej inwestycji.
 
Zaawansowane algorytmy są jednak znacznie bardziej przydatne w branży nieruchomości, niż można by sądzić. Wykorzystując dostępne w sieci dane takie, jak lokalizacja, trendy rynkowe czy indywidualne preferencje klienta, AI jest w stanie dokładnie opracować poziom cenowy obiektu w określonym czasie i na danym rynku. Dzięki temu nabywca ma szansę podjąć trafną decyzję i zdecydowanie lepiej zarządzać swoim portfelem inwestycyjnym.
 
Z ciekawostek warto nadmienić, że w USA boty w kilka sekund generują opisy mieszkań, tworząc w ten sposób przykłady ogłoszeń. Potrafią także poprawić pozycjonowanie ogłoszenia w wyszukiwarkach internetowych poprzez dodanie odpowiednich słów kluczowych. Ta sama czynność pośrednikowi nieruchomości zajmuje niekiedy blisko godzinę. Ponadto technologia AI wykorzystywana jest do obliczania warunków spłaty kredytu w przypadku zakupu mieszkania, czy też do wyceny lokalu. 
 
Niektóre firmy za oceanem wykorzystują sztuczną inteligencję oraz wizję komputerową do przekształcania zdjęć nieruchomości w konkretne dane. Dzięki temu uzyskuje się informacje o stanie obiektu, ewentualnych kosztach renowacji, a nawet gotowe projekty budynków wraz z obliczeniami potencjału inwestycyjnego w badanej okolicy.
 

 


Źródło: KRN.pl,  
24.05.2023

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Mieszkań na sprzedaż coraz mniej. Jest szansa na wzrost ofert?
Wiadomość
Mieszkań na sprzedaż coraz mniej. Jest szansa na wzrost ofert?