Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  31 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10 11 12 13
  14 15 16 17 18 19 20
  21 22 23 24 25 26 27
  28 29 30 1 2 3 4

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Są pieniądze, nie ma projektów

Rządowy plan inwestycji kolejowych zakłada, że w najbliższych dwóch latach zarządzająca kolejową infrastrukturą spółka PKP PKL wyda 21,5 mld zł. Aby zrealizować ten plan, w latach 2011-2013 PKP PKL musiałaby wydać na remonty i modernizację torów prawie 12 mld zł i zakończyć działania na prawie 1,5 tys. km torów. Taki scenariusz jest nierealny. Wynika to z faktu, że firmy wykonawcze rocznie są w stanie realizować prace związane z modernizacją torów maksymalnie za 7 mld zł, a i to zależy od stopnia sprawności procedur związanych z rozliczeniami inwestycji.

W latach 2010-2011 PKP PKL na realizację prac miała wydać po 5 mld zł rocznie, tymczasem nie przekroczyła kwoty 3,5 mld zł. Problemem nie są możliwości wykonawcze spółek budowlanych, ale opóźnienia w realizacji, które zaczynają się często już na etapie podpisywania umów. Średnio na każdym kontrakcie jest pół roku opóźnienia.


Źródło: KRN.pl,  
24.11.2011

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Kryzys jak bumerang
Wiadomość
Kryzys jak bumerang