Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  30 31 1 2 3 4 5
  6 7 8 9 10 11 12
  13 14 15 16 17 18 19
  20 21 22 23 24 25 26
  27 28 29 30 1 2 3

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Przewodnik po PRS – kompendium wiedzy dla inwestorów budujących mieszkania na wynajem

Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Celem przewodnika jest przeprowadzenie inwestorów krok po kroku przez proces tworzenia dopasowanej do potrzeb najemców nieruchomości. Uwzględnia on cztery następujące po sobie fazy:

  • planowania,
  • projektowania,
  • realizacji,
  • fazę operacyjną.

Jego powstanie poprzedzone dokładnymi badaniami rynku, z których wynika m.in., że zasoby rynku PRS (ang. Private Rented Sector) w ciągu kilku najbliższych lat znacząco się powiększą. W 2020 r. inwestycje w niego wyniosły łącznie  870 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2021 r. było to już ponad 2,2 mld zł. Ważne jest więc, aby nieruchomości powstające z myślą o wynajmie długoterminowym tworzone były w sposób profesjonalny i odzwierciedlały rzeczywiste potrzeby najemców.

–  Inwestycje przeznaczone na wynajem wymagają odpowiedniego podejścia projektowego, które sprawi, że przestrzeń mieszkalna będzie dostosowana do potrzeb użytkownika, a koszty niższe – mówił w czasie prezentacji przewodnika dyrektor zarządzający Decoroom Jakub Bartos. – Doświadczeni architekci znają oczekiwania i potrzeby potencjalnych najemców, jak również problemy, z którymi zazwyczaj borykają się administratorzy wynajmowanych lokali. Wiedzą też, jakie rozwiązania i materiały najlepiej sprawdzą się w takich mieszkaniach, a także w jaki sposób można obniżyć koszty eksploatacji bez szkody dla komfortu użytkowników – dodał.

 

– Strategia inwestycji w najem instytucjonalny musi uwzględniać perspektywę długoterminową, przewidywania co do zachowań rynku, analizę profilu potencjalnych najemców, powinna także obejmować działania zmierzające do stworzenia nowej jakości mieszkań na wynajem, zwiększenia ich atrakcyjności, a co za tym idzie zatrzymania w nich lokatorów na dłużej. Istotna jest mądrze przemyślana strategia marki, która przyciągnie najemców, dobrze dobrane lokalizacje oraz wysokiej jakości zarządzanie – tłumaczył natomiast przedstawiciel firmy ThinkCo Tomasz Bojęć.

Przewodnik po PRS powstał we współpracy z licznymi partnerami strategicznymi, takimi jak Ikea, Geberit, Porta Drzwi czy Samsung. 


Źródło: KRN.pl,  
14.09.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Kondycja branży budowlanej najlepsza od początku pandemii
Wiadomość
Kondycja branży budowlanej najlepsza od początku pandemii