Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  29 30 1 2 3 4 5
  6 7 8 9 10 11 12
  13 14 15 16 17 18 19
  20 21 22 23 24 25 26
  27 28 29 30 31 1 2

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Jakie mieszkania cieszą się powodzeniem wśród najmłodszych nabywców?

Jeden, dwa, a może trzy pokoje

Okazuje się, że wśród klientów poniżej 30. roku życia największą popularnością cieszą się mieszkania trzypokojowe. Potwierdzają to badania jednego z wrocławskich deweloperów, które wskazują, że aż 60 proc. łącznej sprzedaży nieruchomości to właśnie mieszkania z trzema pokojami.

Na taki wybór decydujący wpływ ma przede wszystkim perspektywa przyszłego powiększenia rodziny. Stąd też klienci zwracają uwagę, aby na osiedlu lub w bliskiej okolicy znajdował się plac zabaw i dużo zieleni. Mieszkania typu studio i lokale dwupokojowe na ogół stanowią 20 proc. sprzedawanych nieruchomości w badanej przez dewelopera grupie wiekowej.

Kawalerzy wolą kawalerki

Nieco inne kryteria wyszukiwania mają młodzi single. Tę grupę wiekową interesują głównie mieszkania do 45 mkw., które odznaczają się ładnym widokiem i są położone na jak najwyższym piętrze. I tutaj przeważają raczej mieszkania dwupokojowe, ewentualnie trzypokojowe o metrażu około 55 mkw i oczywiście słynne kawalerki.

Najmłodszym klientom zależy głównie na dobrym dostępie do infrastruktury, czyli do komunikacji miejskiej, ale także gastronomii, usług i handlu. Najbardziej istotny jest jednak dostęp do placówek edukacyjnych. Wniosek z tego taki, że kluczowe znaczenie ma dla nich przede wszystkim lokalizacja inwestycji, aczkolwiek nie bez znaczenia jest także standard. Są to osoby, którym zdecydowanie odpowiada miejski styl życia i nowoczesne rozwiązania. Z kolei rodziny najchętniej wybierają mieszkania z brakiem widoku na ulicę, z ogródkiem lub tarasem i najlepiej w cichej i spokojnej okolicy.

Gusta i potrzeby zmieniają się wraz z wiekiem

Dziś inaczej niż kiedyś, nawet najmłodsi klienci wiedzą doskonale, że mieszkanie, w które inwestują w młodym wieku, raczej nie będzie im służyć do końca życia. Dlatego też z upływem czasu wymienią je zwykle na większe. Niemniej jednak głównym wyznacznikiem pozostaje niezmiennie cena i posiadana zdolność kredytowa lub pomoc rodziców. Okres pandemii spowodował również, iż młodzi ludzie o wiele chętniej chcą kupować większe mieszkania. Jest to podyktowane pracą zdalną lub hybrydową, która wymaga znalezienia dodatkowej przestrzeni do pracy w domu.

Co by nie mówić, osoby poniżej 30. roku życia to obecnie grupa dojrzałych i świadomych konsumentów. Ich udział wśród kupujących jest dosyć spory, a z roku na rok się powiększa. Portfel zakupowy młodych klientów jak łatwo da się zauważyć, jest bardzo zróżnicowany i zależny w dużej mierze od indywidualnych możliwości finansowych. Niektórzy młodzi samodzielnie nabywają nieruchomość, a w innych przypadkach umowa kupna/sprzedaży zawierana jest przez ich rodziców. Często ma to być ich pierwsze lokum na okres studiów i rozpoczęcia pierwszej pracy.

 

 

 


Źródło: KRN.pl,  
14.04.2022

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

IKEA oraz Jysk zawieszają działalność w Rosji
Wiadomość
IKEA oraz Jysk zawieszają działalność w Rosji