Pomysłodawcą i organizatorem akcji „Do nasadzenia” jest gdańska firma Torus, będąca członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich, jednego z partnerów wydarzenia. W akcji wzięło udział blisko 20 firm. Partnerem strategicznym była Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Gdańsku. Łącznie do wydarzenia dołączyło blisko 850 osób. Ponieważ obowiązywał limit uczestników, nie wszyscy chętni mogli wziąć udział w akcji. Z myślą o nich uruchomiono również możliwość dołączenia do akcji wirtualnie i zgłoszenia przez Internet chęci zasadzenia swojego drzewka.
– Dzisiaj, w dobie pandemii, jak chyba nigdy wcześniej jesteśmy spragnieni bezpośrednich spotkań. Potrzebujemy też integracji, zwłaszcza, że większości z nas nie ma jeszcze na co dzień w biurach i rzadko mamy okazję przebywać w tak licznym gronie. Dzięki tej akcji możemy fajnie spędzić czas, wspólnie i na powietrzu. Jako deweloper dostrzegamy wyzwania związane ze zmianami klimatu, ze środowiskiem, a ekologia jest coraz silniej ugruntowana w naszej strategii rozwoju. Ogromnie się cieszę z efektów tej akcji i dziękuję za tak liczny odzew – podsumował wydarzenie Sławomir Gajewski, prezes spółki Torus.
Odtworzono już 62 proc. lasu
Przy wsparciu leśników w ramach tegorocznej edycji wydarzenia zalesiono aż 9 ha. Dzięki nasadzeniu nowych, młodych drzew odtworzony ma zostać las, który kilka lat temu (w nocy z 11 na 12 sierpnia 2017 r.) uległ zniszczeniu przez huragan. Za kilkadziesiąt lat w tym miejscu będzie gęsty, strzelisty las. Na jego terenie będzie można wówczas w pełnej okazałości podziwiać modrzewie, sosny, brzozy, a także inne gatunki drzew.
Powierzchnia zniszczonych lasów w Nadleśnictwie Lipusz, które najbardziej ucierpiało w huraganie sprzed kilku lat, wynosiła blisko 18 tys. ha, z czego ok. 4,2 tys. ha stanowiły lasy zniszczone całkowicie. Jak dotąd udało się ponownie zalesić 2,6 tys. ha. Tym samym odtworzono drzewostan już w blisko 62 proc.
– Dzięki akcji „Do nasadzenia” możemy bezpośrednio dotknąć natury i tematu ekologii. Nie tylko robimy coś pożytecznego, ale też zwiększa się nasza świadomość i wiedza na temat naturalnego środowiska. Ludzie, w tym także dzieci, dowiadują się wielu ciekawych rzeczy i uwrażliwiają, a to jest bardzo ważne z perspektywy budowania świadomości i kształtowania postaw. Człowiek – ekologia – edukacja – te trzy elementy nie bez powodu na stałe zostały wpisane do naszej strategii CSR. Jesteśmy deweloperem, na co dzień tworzymy przestrzeń pracy, ale tak przy budowie biurowców, jak i poza naszą główną działalnością, uwzględniamy aspekty proekologiczne – podkreśliła Monika Brzozowska, z-ca dyrektora marketingu w firmie Torus.