Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  28 29 30 31 1 2 3
  4 5 6 7 8 9 10
  11 12 13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
  25 26 27 28 29 30 1

SUPEROFERTA
POLECANE INWESTYCJE
OFERTY LUKSUSOWE
   

Przyczyny już znane

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła przyczyny spękań, które zostały wykryte na autostradach A1, A2, A4. Przeprowadzone badania potwierdziły, że 90 proc. rozszczelnień powstało w miejscach podbudowy asfaltowej, gdzie kończy się odcinek asfaltu ułożony jednego dnia, a zaczyna kolejny, układany następnego.

Przyczynami rozszczelnień według GDDKiA są m.in. mechaniczne nacięcia spodniej warstwy, a także uszkodzenia mechaniczne ze strony wykonawców. Powstały one, np. podczas montażu urządzeń odwadniających. To świadczy o błędach w metodologii prowadzenia prac budowlanych.

W oficjalnym komunikacie GDDKiA odniosła się do ustaleń specjalistów, którzy stwierdzili, że spękania na A1, A2 i A4 nie są normą przy zastosowanej technologii WMS (wysoki moduł sztywności), jak argumentowała część wykonawców. Prawidłowe, czyli zgodne z dopuszczonymi regułami, zastosowanie technologii WMS pozwoliłoby na uniknięcie zarówno spękania, jak i koleinowania się nawierzchni.
 


Źródło: KRN.pl,  
07.03.2012

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2021, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Największe okno
Wiadomość
Największe okno