Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

»
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  29 30 1 2 3 4 5
  6 7 8 9 10 11 12
  13 14 15 16 17 18 19
  20 21 22 23 24 25 26
  27 28 29 30 31 1 2

SUPEROFERTA
POLECANE INWESTYCJE
OFERTY LUKSUSOWE
   

Metro jednak pod ziemią i za większe pieniądze

Urząd Miasta Krakowa wprowadził zmiany do wstępnej koncepcji budowy metra. Zgodnie z początkowymi założeniami, połowa trasy miałaby zostać poprowadzona w strefie naziemnej. Pozostała część powinna przebiegać pod ziemią. Analiza warunków realizacji projektu pokazała jednak, że linia podziemna powinna stanowić 80 proc. całej trasy metra.

Zmiana planu budowy ma związek m.in. z opinią konserwatora zabytków, który postulował, by pod ziemią linia rozciągała się na długości ok. 17 km. Nowa koncepcja krakowskiego metra oznacza zwiększenie kosztów realizacji inwestycji. Z początkowych 6 mld zł potrzebnych do wybudowania niezbędnej infrastruktury wartość projektu może wzrosnąć do 7-12 mld zł.

Na przyszły rok Magistrat zaplanował złożenie wniosku o dofinansowanie kolejnego etapu inwestycji (analizy wielobranżowej) z funduszy rozdzielanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Miasto Kraków zamierza także rozpocząć starania o otrzymanie dotacji z Unii Europejskiej.


Źródło: KRN.pl,  
09.09.2014

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2021, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Remont pod znakiem zapytania
Wiadomość
Remont pod znakiem zapytania