Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  27 28 29 30 1 2 3
  4 5 6 7 8 9 10
  11 12 13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
  25 26 27 28 29 30 31

SUPEROFERTA
POLECANE INWESTYCJE
OFERTY LUKSUSOWE
   

Ciasne, ale własne, lepsze od wynajmowanego

Młodzi Polacy coraz częściej deklarują, że zakup mieszkania na własne potrzeby jest dla nich bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem niż najem lokalu. Eksperci rynku z kolei zwracają uwagę, że na podejmowanie decyzji zakupowych niezmiennie wpływają takie czynniki, jak wyższe zarobki, niskie ceny nieruchomości, korzystne koszty kredytów mieszkaniowych oraz średnia niższa stawka za metr kwadratowych w mieszkaniach o większym metrażu. Obecnie ponad połowa Polaków mieszka w 2- lub 3-pokojowych mieszkaniach, a 16 proc. badanych zajmuje 4-pokojowe lokale – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Westwing Home & Living.

Wśród nowo wybudowanych mieszkań największą popularnością cieszą się kawalerki o powierzchni ograniczonej do ok. 30 mkw. lub niewielkie 2-pokojowe mieszkania z oddzielną kuchnią. Poza metrażem coraz większą uwagę nabywcy przywiązują do opcji wykończenia lokalu pod klucz oraz możliwości skorzystania z programu „Mieszkanie dla Młodych".

W tej chwili Polacy, którzy kupują mieszkanie, zwracają uwagę już nie tylko na metraż. Poprzez zmiany na rynku, dotyczące m.in. wprowadzenia rządowego programu dofinansowania zakupu Mieszkania dla Młodych czy programów wykończeniowych przez deweloperów, młodzi ludzie zwracają uwagę również na inne atuty wynikające z zakupu mieszkania. (…) Opcja wykończenie mieszkania pod klucz wiąże się z tym, że klient nie traci czasu na jego wykończenie. To ma już zagwarantowane przez dewelopera. Dostaje klucze do mieszkania i od razu w nim zamieszkuje, urządzając je sobie tak, jak chce. Z tego powodu ma np. trzymiesięczne oszczędności, bo nie płaci czynszu za inny lokal, w którym musiałby w tym czasie mieszkać – komentuje Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży i marketingu Osiedla Alpha i Alpha Park, w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Biznes.


Źródło: KRN.pl,  
26.05.2015

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2021, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Łódź rozdaje lokale dla kreatywnych
Wiadomość
Łódź rozdaje lokale dla kreatywnych