Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  30 31 1 2 3 4 5
  6 7 8 9 10 11 12
  13 14 15 16 17 18 19
  20 21 22 23 24 25 26
  27 28 29 30 1 2 3

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Przewodnik po PRS – kompendium wiedzy dla inwestorów budujących mieszkania na wynajem

Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Celem przewodnika jest przeprowadzenie inwestorów krok po kroku przez proces tworzenia dopasowanej do potrzeb najemców nieruchomości. Uwzględnia on cztery następujące po sobie fazy:

  • planowania,
  • projektowania,
  • realizacji,
  • fazę operacyjną.

Jego powstanie poprzedzone dokładnymi badaniami rynku, z których wynika m.in., że zasoby rynku PRS (ang. Private Rented Sector) w ciągu kilku najbliższych lat znacząco się powiększą. W 2020 r. inwestycje w niego wyniosły łącznie  870 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2021 r. było to już ponad 2,2 mld zł. Ważne jest więc, aby nieruchomości powstające z myślą o wynajmie długoterminowym tworzone były w sposób profesjonalny i odzwierciedlały rzeczywiste potrzeby najemców.

–  Inwestycje przeznaczone na wynajem wymagają odpowiedniego podejścia projektowego, które sprawi, że przestrzeń mieszkalna będzie dostosowana do potrzeb użytkownika, a koszty niższe – mówił w czasie prezentacji przewodnika dyrektor zarządzający Decoroom Jakub Bartos. – Doświadczeni architekci znają oczekiwania i potrzeby potencjalnych najemców, jak również problemy, z którymi zazwyczaj borykają się administratorzy wynajmowanych lokali. Wiedzą też, jakie rozwiązania i materiały najlepiej sprawdzą się w takich mieszkaniach, a także w jaki sposób można obniżyć koszty eksploatacji bez szkody dla komfortu użytkowników – dodał.

 

– Strategia inwestycji w najem instytucjonalny musi uwzględniać perspektywę długoterminową, przewidywania co do zachowań rynku, analizę profilu potencjalnych najemców, powinna także obejmować działania zmierzające do stworzenia nowej jakości mieszkań na wynajem, zwiększenia ich atrakcyjności, a co za tym idzie zatrzymania w nich lokatorów na dłużej. Istotna jest mądrze przemyślana strategia marki, która przyciągnie najemców, dobrze dobrane lokalizacje oraz wysokiej jakości zarządzanie – tłumaczył natomiast przedstawiciel firmy ThinkCo Tomasz Bojęć.

Przewodnik po PRS powstał we współpracy z licznymi partnerami strategicznymi, takimi jak Ikea, Geberit, Porta Drzwi czy Samsung. 


Źródło: KRN.pl,  
14.09.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Kraków jednak nie został Zieloną Stolicą Europy. Wyprzedził go Tallin
Wiadomość
Kraków jednak nie został Zieloną Stolicą Europy. Wyprzedził go Tallin