Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  1 2 3 4 5 6 7
  8 9 10 11 12 13 14
  15 16 17 18 19 20 21
  22 23 24 25 26 27 28
  29 30 1 2 3 4 5

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Polityka transportowa w Polsce – jest efektywna?

Z raportu wynika, że ludzie coraz częściej zaczynają się osiedla się terenach podmiejskich, które nieraz nie posiadają odpowiednich połączeń komunikacyjnych. W konsekwencji tego, mieszkańcy tych obszarów są zmuszeni do korzystania na co dzień z samochodów. Ich liczba w poszczególnych miastach Polski jest już większa niż w podobnych im aglomeracjach w Europie Zachodniej. Od 2015 r. na krajowych drogach pojawia się rocznie ok. 1,5 mln nowych pojazdów. Ma to negatywny wpływ na dostępność usług komunikacji publicznej – niektóre linie zostały zlikwidowane, część kursów skrócono, a na infrastrukturę samochodową zwiększono wydatki.

Duże i średnie miasta zazwyczaj korzystają z systemu transportu publicznego, ale w dwóch trzecich ośrodków lokalnych wciąż go nie ma. W części aglomeracji komunikacja pełni głównie funkcję socjalną – jest nastawiona przede wszystkim na transport dzieci i młodzieży oraz osób starszych. Oprócz tego, autobusy i tramwaje usprawniają ruch na najczęściej uczęszczanych odcinkach drogowych wewnątrz miasta. Według raportu ośrodkami, które najintensywniej wykorzystują linie miejskie, są Warszawa, Bydgoszcz i Białystok. Natomiast najrzadziej używa się komunikacji publicznej w Rzeszowie i Gorzowie Wielkopolskim.

W raporcie analizie poddano również kwestię płatności za transport. Już w 15 mniejszych polskich miastach – m.in. w Kozienicach i Żorach – komunikacja publiczna ma charakter bezpłatny. Korzystanie z darmowych przejazdów umożliwia się często wybranym grupom społecznym. Uczniom przysługuje to prawo w Warszawie, kierowcom w Opolu, niepełnosprawnym w Lublinie, a bezrobotnym w Rzeszowie.

W podsumowaniu raportu zwrócono uwagę na braki w zapisach dotyczących działań, mających usprawnić ruch transportowy; we wskazaniu konkretnych inwestycji i dokładnego czasu ich wykonania. Brak sprecyzowanych planów skutkuje tym, że decyzja o podjęciu prac w związku z komunikacją publiczną zapada jedynie wtedy, gdy są na to środki finansowe.

 

 


Źródło: KRN.pl,  
17.04.2019

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Polska przyciąga coraz więcej cudzoziemców
Wiadomość
Polska przyciąga coraz więcej cudzoziemców