Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  31 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10 11 12 13
  14 15 16 17 18 19 20
  21 22 23 24 25 26 27
  28 29 30 31 1 2 3

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Nowe założenia uchwały krajobrazowej w Krakowie

Obecny projekt obowiązującej w Krakowie uchwały krajobrazowej został zmieniony w stosunku do wersji z 2016 r. W broszurze zaprezentowanej na oficjalnej stronie Urzędu Miasta Krakowa, można znaleźć założenia dotyczące przyszłych zmian.

W dokumencie wyznaczono 3 strefy w celu określenia warunków usytuowania małej architektury, a także zintegrowania jej z ciągami terenów zieleni, aby tworzyły spójną przestrzeń. W związku z tym obiekty małej architektury mają być dostosowane do otaczającego je krajobrazu, bez przerywania ciągów pieszych i rowerowych czy powiązań widokowych. W wyznaczonych strefach określono formy i rodzaje obiektów, co ma prowadzić do poprawy wizualnej synchronizacji całego miasta i odbioru przestrzeni miejskiej, po jej uprzednim uporządkowaniu.

Zasady i warunki rozmieszczenia reklam – tj. tablic czy urządzeń reklamowych – zostały określone poprzez wyznaczenie 5 stref oraz regulację gabarytów tablic i urządzeń reklamowych, a także ich standardów jakościowych. W przypadku reklam wolnostojących również zastosowano specjalne obostrzenia: ustalono minimalną odległość od krawędzi jezdni i skrzyżowań, czy też rozmiar w strefie obejmującej głównie ulice wlotowe.

W projekcie nakreślono możliwość umieszczania ogłoszeń reklamowych na siatkach zasłaniających rusztowania, jednak na okres nie dłuższy niż 1 rok i nie częściej niż co 7 lat. Uchwała zabrania również umieszczania reklam w formie murali, pozwala jednak na umieszczanie dwóch reklam w wiatach przystanków komunikacji miejskiej.

Wprowadzenie nowych przepisów ma mieć wpływ na tworzenie otwartych przestrzeni publicznych i wygląd osiedli, dzięki wydzieleniu 4 stref przestrzennych. W tym zakresie zmieni się wysokość budowania ogrodzeń czy wzrostu żywopłotów. 

Sytuowanie reklam w przestrzeni publicznej będzie podlegać tzw. opłacie reklamowej, co zostanie określone w osobnej uchwale. Wyznaczono także termin, w którym będzie należało dostosować istniejące już tablice i urządzenia reklamowe do zasad i warunków w niej określonych. Na realizację zmian uchwała przewiduje 2 lata.

Zespół sporządzający ustawę krajobrazową był świadomy ogromu zainteresowania ze strony mieszkańców sprawą uporządkowania publicznej przestrzeni i – pomimo braku możliwości składania wniosków do projektu uchwały – przeprowadzono ankietę internetową, dzięki czemu włodarze miasta mogli poznać opinie mieszkańców na temat zagospodarowania przestrzeni miasta. Wyniki ankiet miały znaczący wpływ na przedstawiony projekt broszury. 


Źródło: KRN.pl,  
23.08.2017

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

50 tys. zaległych wpisów w księgach wieczystych
Wiadomość
50 tys. zaległych wpisów w księgach wieczystych