Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  27 28 29 30 1 2 3
  4 5 6 7 8 9 10
  11 12 13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
  25 26 27 28 29 30 31

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Najbardziej elektromobilne polskie miasta – gdzie zielony transport rozwija się najsprawniej?

Druga edycja raportu wykazała, że elektromobilność najsprawniej rozwija się:

  • w kategorii oceniającej transport elektryczny – w Warszawie i Katowicach,
  • pod względem ułatwienia dla elektromobilności – w Poznaniu i Szczecinie,
  • w obszarze transportu rowerowego – w Chorzowie i Wrocławiu,
  • w kategorii obejmującej transport zbiorowy – w Warszawie i Wrocławiu,
  • w zakresie dbałości o czyste powietrze – we Wrocławiu i Poznaniu.

Nagrodę specjalną dla miasta aktywnie działającego we wszystkich analizowanych w raporcie obszarach otrzymał natomiast Lublin.

Większości miejscowości, które znalazły się na pierwszych miejscach w poprzedniej edycji rankingu, udało się utrzymać lokaty zaledwie w pierwszej dwudziestce. Relatywnie dobrze poradziły sobie duże miasta – Warszawa, Łódź, Wrocław, Szczecin – które w kategoriach odpowiadających ich wcześniejszym sukcesom utrzymały miejsca w pierwszej dziesiątce – czytamy w raporcie.

 

Ocenie podlegały różnorodne obszary

W zaprezentowanym raporcie porównano 50 największych miast. Każde z nich oceniono pod względem wprowadzanych rozwiązań na rzecz wsparcia elektromobilności i transportu zeroemisyjnego. Pomiaru i subiektywnej oceny jakościowych działań polityki miejskiej dokonano przy pomocy 27 mierników. Podzielono je na pięć obszarów działania samorządów:

  • transport elektryczny,
  • ułatwienia dla elektromobilności,
  • transport rowerowy,
  • transport zbiorowy,
  • czyste powietrze.

Kategorie oceniające transport rowerowy oraz czyste powietrze znalazły się w raporcie po raz pierwszy – zgodnie z założeniami dopiero w kolejnych latach będą one stanowić punkt odniesienia dla porównań w czasie.

W kategorii obejmującej transport elektryczny sprawdzono m.in. zakres rozbudowania sieci stacji ładowania pojazdów oraz stopień wykorzystania pojazdów elektrycznych. W obszarze ułatwień dla elektromobilności zbadano m.in. strategię rozwoju elektromobilności w mieście, wydatki miasta na transport i plany lokalizacji nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dostępność hulajnóg i rowerów miejskich i ich liczbę w przeliczeniu na liczbę mieszkańców oraz długość miejskich dróg rowerowych podlegały natomiast ocenie w kategorii obejmującej transport rowerowy, a liczba pojazdów zeroemisyjnych w transporcie zbiorowym oraz jakość i organizacja zbiorkomu – w kategorii transportu zbiorowego. W obszarze dot. czystego powietrza brano pod uwagę działania władz miejskich w kierunku redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza.

– Kolejna edycja rankingu pokazuje, że zmiany w miejskiej mobilności idą w dobrą stronę, chociaż jest jeszcze wiele do zrobienia, aby w polskich miastach oddychało się czystym powietrzem – podsumowała Anna Zielińska-Rakowicz, dyrektor zarządzająca fundacji.
 


Źródło: KRN.pl,  
04.10.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

PRS będzie coraz popularniejszy
Wiadomość
PRS będzie coraz popularniejszy