Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  1 2 3 4 5 6 7
  8 9 10 11 12 13 14
  15 16 17 18 19 20 21
  22 23 24 25 26 27 28
  29 30 1 2 3 4 5

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Młodzi nie mogą zamieszkać na swoim

Młodzi Polacy zwlekają z decyzją o zakupie lub wynajęciu samodzielnego mieszkania – 70 proc. osób w wieku 18-35 nie wyprowadziło się jeszcze z rodzinnego domu. Tak wysoki wskaźnik podyktowany jest niestabilną sytuacją na rynku pracy i zarobkami na poziomie utrudniającym zaciągnięcie kredytu hipotecznego. Jak informuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Biznes Jakub Zagórski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Skanska Residential Development Poland – coraz więcej młodych ludzi nie ma zaufania do instytucji bankowych i państwa.

Po ograniczeniu przedziału wiekowego do 24-35 lat okazuje się, że wynik nadal utrzymuje się na poziomie wyższym niż w innych krajach europejskich. Odsetek osób mieszkających z rodzicami w tej grupie badanych wynosi 43 proc. Dla porównania, w Niemczech 17 proc. młodych ludzi przekłada na później decyzję o przeprowadzce, a w Danii już tylko 2 proc. Z danych zebranych na zlecenie Krajowego Rejestru Długów wynika, że jedynie wśród 4 proc. takich osób najczęstszą formą zaspokajania potrzeb mieszkaniowych jest wynajem.

Eksperci zwracają uwagę, że konieczne jest dostosowanie rynku do sytuacji klientów, którzy dopiero rozpoczynają swoją drogę zawodową czy zakładają własne rodziny. W odpowiedzi na potrzeby młodych nabywców należy opracować nowe rozwiązania prawne. Jednym z nich jest program „Mieszkanie dla Młodych”.

Na polskim rynku pojawiają się coraz atrakcyjniejsze form finansowania dla młodych nabywców mieszkań. Jest to niewątpliwie czynnik, który sprzyja podjęciu tej decyzji. Program dla młodych, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród Polaków, wymaga jeszcze dopracowania, ulepszenia – podsumowuje w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Biznes Jakub Zagórski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Skanska Residential Development Poland.
 


Źródło: KRN.pl,  
15.09.2014

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

W Mikołajkach budują dla młodych
Wiadomość
W Mikołajkach budują dla młodych