Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  31 1 2 3 4 5 6
  7 8 9 10 11 12 13
  14 15 16 17 18 19 20
  21 22 23 24 25 26 27
  28 29 30 1 2 3 4

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Które miasta w Polsce są najbardziej przyjazne kierowcom?

Laureatem tegorocznej edycji rankingu miast przyjaznych kierowcom przygotowanego przez serwis Oponeo we współpracy z aplikacją Yanosik w kategorii pow. 300 tys. mieszkańców po raz trzeci został Lublin z wynikiem 44 pkt. Zaraz za nim na podium uplasował Kraków, który w porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem awansował z przedostatniego miejsca, a także Łódź oraz Gdańsk ex aequo z wynikiem 40 pkt. Listę wszystkich największych miast zamyka natomiast Bydgoszcz z 28 pkt.

Z kolei pierwsze miejsce w kategorii od 180 do 300 tys. należy do Częstochowy, która uzyskała aż 49 pkt. Tym samym wyprzedziła ona zeszłorocznego laureata – Gliwice, które znalazły się w tym roku na drugim miejscu, uzyskując w rankingu 44 pkt. Podium zamyka Sosnowiec z 43 punktami. Najgorszy wynik w tej kategorii uzyskał natomiast Toruń – 21 pkt.

 

Najwygodniej parkuje się w Szczecinie, Łodzi oraz Sosnowcu

Wśród kryteriów znalazło się m.in. parkowanie. Oceniano wysokość opłat, dostępne abonamenty oraz infrastrukturę Park&Ride. Pod tym względem spośród dużych miast najlepiej prezentują się Szczecin i Łódź, natomiast wśród średnich miast palmę pierwszeństwa dzierży Sosnowiec, który jako jedyny nie ma strefy płatnego parkowania.

Istotnym parametrem podczas oceniania miast była też liczba kolizji, jaka w ubiegłym roku przypadła na 1000 mieszkańców. W kategorii miast powyżej 300 tys. mieszkańców drugi rok z rzędu zwyciężył Wrocław, z tak samo dobrym wynikiem – ok. 7 kolizji drogowych na 1000 osób. Natomiast wśród miast liczących do 300 tys. mieszkańców najlepszy był Radom – w ubiegłym roku zgłoszono tam zaledwie 5,9 kolizji w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.

 

Najdrożej jeździło się w Warszawie

Wzięto pod lupę także ceny paliw. Wśród dużych miast najniższe ceny oferowała Łódź – zaledwie 4,39 zł za litr PB, 4,37 zł za ON, a 2,03 zł za LPG – za co otrzymała komplet 9 pkt. Najdrożej było natomiast w Warszawie – cena paliwa w stolicy wynosiła 4,59 za litr PB, ON – 4,62 zł, a LPG – 2,19 zł. Tymczasem w kategorii miast liczących od 180 do 300 tys. mieszkańców zwyciężył Sosnowiec – za PB trzeba tam było zapłacić 4,33 zł, za ON 4,32 zł, a za LPG – 2 zł.

Korki to nieodłączny element miejskiego krajobrazu, jednak kierowcom potrafią skutecznie utrudnić życie. Nic więc dziwnego, że miasta rywalizowały w rankingu również pod tym względem. Okazało się, że spośród dużych miast najmniejsze zatory dokuczają użytkownikom ulic Warszawy. Stolicy depcze też po piętach zeszłoroczny laureat – Lublin. W kategorii średnich miast z najmniejszymi korkami mierzą się kierowcy poruszający się po Katowicach.

 

Ocenie podlegały różne szczegółowe parametry

Ocenie poddano także koszt sezonowej wymiany opon. Jeśli chodzi o duże miasta, najtaniej było w Lublinie (21,22 zł). Spośród średnich miast najlepiej wypadł Radom (18,25 zł). Oprócz tego miasta mogły zyskać również punkty za wysokość kosztów OC oraz infrastrukturę dla samochodów elektrycznych i hybrydowych, a nawet dostępność systemu carsharingowego. 


Źródło: KRN.pl,  
28.06.2021

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Obiekty turystyczne z bardzo niskim obłożeniem w I kwartale 2021 r.
Wiadomość
Obiekty turystyczne z bardzo niskim obłożeniem w I kwartale 2021 r.