Używamy plików cookies i podobnych technologii, by ułatwić korzystanie z naszych portali internetowych. Brak zmiany ustawień przeglądarki będzie oznaczał na to zgodę.
Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  28 29 30 31 1 2 3
  4 5 6 7 8 9 10
  11 12 13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
  25 26 27 28 29 30 1

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Koloseum sprzedane

Władze Rzymu podpisały z obuwniczym potentatem umowę na wyłączność komercyjnego wykorzystania wizerunku Koloseum. Środki zostaną przeznaczone na generalny remont zabytku – podaje brytyjski „The Telegraph”.

Diego Della Valle, właściciel firmy obuwniczej Tod's, przez kolejne 15 lat będzie mógł czerpać zyski z wykorzystania obrazów Koloseum oraz zamieszczać logo zabytku na swoim produktach (butach, torebkach, perfumach). Podczas trwania renowacji i przez dwa lata po jej zakończeniu na biletach wstępu do Koloseum będzie znajdować logo firmy Tod's. Także w samym amfiteatrze znajdą się reklamy firmy. Ich rozmiary ograniczono do wysokości 2,5 metra.

Zyski z umowy – 25 mln euro – zostaną przeznaczone na oczyszczenie i odrestaurowanie ścian zewnętrznych oraz wyremontowanie obszaru pod areną i udostępnienie go dla zwiedzających. W Koloseum zostaną zamontowane nowe systemy alarmowe i oświetleniowe – informuje brytyjski „The Telegraph”.

Koloseum, które każdego roku odwiedza 6 mln turystów, jest zanieczyszczone od miejskich pyłów. W wyniku drżeń wywoływanych pobliską linią metra obiekt niszczeje. W ubiegłym roku odpadły z niego trzy fragmenty kamiennej konstrukcji, co wywołało niepokój władz. Rozpoczęto wtedy poszukiwania sponsora remontu wśród amerykańskich i japońskich filantropów. Odzew był jednak znikomy.

Umowa, podpisana przez burmistrza Rzymu Gianniego Allemano, została skrytykowana przez liczne środowiska. Opozycja z Partii Demokratycznej sprzeciwia się prywatyzacji zabytków. Związek zawodowy pracowników ministerstwa kultury złożył wniosek o zbadanie legalności umowy, wskazując na to, że wartość marketingowa umowy dla firmy Della Valle – według szacunków 180 mln funtów – wielokrotnie przekracza kwotę przeznaczoną na remont zabytku. Burmistrz broni się przed zarzutami, wskazując na precedensowy charakter umowy, w wyniku której prywatne środki zostaną przeznaczone na ochronę dziedzictwa kulturowego.


Źródło: „The Telegraph”,  
29.04.2011

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Włoska szansa
Wiadomość
Włoska szansa