Używamy plików cookies i podobnych technologii, by ułatwić korzystanie z naszych portali internetowych. Brak zmiany ustawień przeglądarki będzie oznaczał na to zgodę.
Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


region

« »
  Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
  28 29 30 31 1 2 3
  4 5 6 7 8 9 10
  11 12 13 14 15 16 17
  18 19 20 21 22 23 24
  25 26 27 28 29 30 1

SUPEROFERTA
POLECANE OFERTY
POLECANE INWESTYCJE
   

Jakie mieszkania cieszą się powodzeniem wśród najmłodszych nabywców?

Jeden, dwa, a może trzy pokoje

Okazuje się, że wśród klientów poniżej 30. roku życia największą popularnością cieszą się mieszkania trzypokojowe. Potwierdzają to badania jednego z wrocławskich deweloperów, które wskazują, że aż 60 proc. łącznej sprzedaży nieruchomości to właśnie mieszkania z trzema pokojami.

Na taki wybór decydujący wpływ ma przede wszystkim perspektywa przyszłego powiększenia rodziny. Stąd też klienci zwracają uwagę, aby na osiedlu lub w bliskiej okolicy znajdował się plac zabaw i dużo zieleni. Mieszkania typu studio i lokale dwupokojowe na ogół stanowią 20 proc. sprzedawanych nieruchomości w badanej przez dewelopera grupie wiekowej.

Kawalerzy wolą kawalerki

Nieco inne kryteria wyszukiwania mają młodzi single. Tę grupę wiekową interesują głównie mieszkania do 45 mkw., które odznaczają się ładnym widokiem i są położone na jak najwyższym piętrze. I tutaj przeważają raczej mieszkania dwupokojowe, ewentualnie trzypokojowe o metrażu około 55 mkw i oczywiście słynne kawalerki.

Najmłodszym klientom zależy głównie na dobrym dostępie do infrastruktury, czyli do komunikacji miejskiej, ale także gastronomii, usług i handlu. Najbardziej istotny jest jednak dostęp do placówek edukacyjnych. Wniosek z tego taki, że kluczowe znaczenie ma dla nich przede wszystkim lokalizacja inwestycji, aczkolwiek nie bez znaczenia jest także standard. Są to osoby, którym zdecydowanie odpowiada miejski styl życia i nowoczesne rozwiązania. Z kolei rodziny najchętniej wybierają mieszkania z brakiem widoku na ulicę, z ogródkiem lub tarasem i najlepiej w cichej i spokojnej okolicy.

Gusta i potrzeby zmieniają się wraz z wiekiem

Dziś inaczej niż kiedyś, nawet najmłodsi klienci wiedzą doskonale, że mieszkanie, w które inwestują w młodym wieku, raczej nie będzie im służyć do końca życia. Dlatego też z upływem czasu wymienią je zwykle na większe. Niemniej jednak głównym wyznacznikiem pozostaje niezmiennie cena i posiadana zdolność kredytowa lub pomoc rodziców. Okres pandemii spowodował również, iż młodzi ludzie o wiele chętniej chcą kupować większe mieszkania. Jest to podyktowane pracą zdalną lub hybrydową, która wymaga znalezienia dodatkowej przestrzeni do pracy w domu.

Co by nie mówić, osoby poniżej 30. roku życia to obecnie grupa dojrzałych i świadomych konsumentów. Ich udział wśród kupujących jest dosyć spory, a z roku na rok się powiększa. Portfel zakupowy młodych klientów jak łatwo da się zauważyć, jest bardzo zróżnicowany i zależny w dużej mierze od indywidualnych możliwości finansowych. Niektórzy młodzi samodzielnie nabywają nieruchomość, a w innych przypadkach umowa kupna/sprzedaży zawierana jest przez ich rodziców. Często ma to być ich pierwsze lokum na okres studiów i rozpoczęcia pierwszej pracy.

 

 

 


Źródło: KRN.pl,  
14.04.2022

Archiwum: 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023, 2024, 2025
kraj, dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, lubuskie, łódzkie, małopolskie, mazowieckie, opolskie, podkarpackie, podlaskie, pomorskie, śląskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, zachodniopomorskie
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

IKEA oraz Jysk zawieszają działalność w Rosji
Wiadomość
IKEA oraz Jysk zawieszają działalność w Rosji